venerdì 19 marzo 2010

PAINE CU NUCA



Este o paine foarte buna cu un gust particular datorita nucilor ccare se gasesc in miezul painii.

INGREDIENTE:1kg de faina
40 gr drojdie
700 ml apa calduta
2 lingurite de sare
1 lingurita zahar
nuci

MOD DE PREPARARE:Drojdia se dizolva cu putina apa calda,dupa care se pune faina,sarea si zaharul



Se framanta bine,punand apa putin cate putin.Cand santem spre sfarsit se adauga nuca, pe care am zdrbito cu facaletul
Se f ramanta pana se obtine un aluat,nu prea tare dar nici sa se lipeasca de degete
Il punem la loc cald sa creasca pana i-si dubleaza volumul.Cand a crescut,se pune intr-o tava tapetata cu hartie de copt.Se inteapa cu o furculita,si se da la cuptor,pentru 45 de minute.Cand se scote din cuptor,se unge cu apa pe deasupra,si se acopera cu un servet.

E buna si pufoasa

Inainte sa pun nuca am impartit aluatul in doua si am facut cateva chifle.Am facut sul aluatul si am taiat bucati mai mici                                                                                                                                                                                                
                                                                                                                                  
pe care le-am crestat pe mijloc
Le dam la cuptor 35-40 de minute,inainte sa scoatem chiflele din cuptor le ungem pe partile laterale cu galbenus de ou ,amestecat cu o lingurita de miere,si mai lasam 5 minute ,pana ce prinde o culoare aurie un pic mai inchis




Sant nemaipomenit de bune,va doresc POFTA BUNA!!!











Nessun commento: